blackjack oyna casino metropol


 

A3boeken @ Facebook A3boeken @ Twitter A3boeken @ Pinterest A3boeken RSS feed

U bent hier : A3 boeken Nieuws

Help je ook mee
dieren in nood helpen?

Bekijk het filmpje
over dit boek

Alweer de 4e druk!

Een fotoalbum op facebook met foto's van boekenkasten met daarin boeken van A3 boeken. Nieuwe foto's zijn welkom!

Dit hartlabyrint
van Selma Sevenhuijsen
mag je overtekenen
en gebruiken zoveel
je maar wilt.
(uit: 'De glimlach van de sirene')

Ook moeite met loslaten?

Waarom hebben wij zoveel moeite met loslaten, iets te bereiken of verder te komen in het leven? Dit komt omdat wij onbewust iets niet willen, kunnen en/of mogen van onszelf? Bewust willen wij namelijk gezond zijn, in onze kracht staan, gelukkig zijn, een voedende relatie hebben, een trauma loslaten of gezond zijn. Echter - zoals ik zelf ook ondervond - kan ons onderbewuste daar héél anders over ´denken´.

Hoe ontstaat onze onbewuste onwil, innerlijk verbod en onvermogen?
In ons onderbewustzijn slaan wij al onze - traumatische - ervaringen in het leven op. Wanneer je bijvoorbeeld samengewerkt hebt met iemand en deze heeft je belazerd, sla je onbewust op dat samenwerken niet goed voor je is. Je wil dat onbewust niet meer. Of je hebt iets gedaan waar je zo van baalt dat je jezelf daarvoor bestraft of zelfs vervloekt. Hierdoor ontstaat zomaar in je onderbewustzijn een zelfbestraffingsprogramma waardoor je jezelf positieve zaken ontzegt. Je mag en kan dan - onbewust - niet meer gelukkig, welvarend en/of gezond zijn. Op vergelijkbare wjze kun je legio voorbeelden bedenken waardoor er bij ons op verschillende - levens - vlakken een onbewuste onwil, innerlijk verbod en onvermogen is onstaan.

Strijd tussen ons bewustzijn en onderbewustzijn!
Niets gebeurt in je leven zonder 'toestemming' van je onderbewustzijn. Dus als je iets wilt in je leven en het lukt maar niet dan weet je nu dat de kans groot is dat je onbewust niet wilt, kunt en/of mag. Ons bewustzijn en onbewustzijn hebben zo onenigheid op veel vlakken in ons leven. Denk bij deze vlakken aan alles wat je je maar kunt bedenken; gelukkig zijn, gezond zijn, in je kracht staan of een verslaving loslaten. De innerlijke strijd tussen wil en onwil kunnen mede dagelijks zorgen voor emoties en daarmee gevoelens van spanning en onrust in ons lichaam. Sterker nog ons onderbewustzijn beïnvloedt onze gedachten.

Een persoon waarbij een gelukkige relatie om welke reden dan ook traumatisch of moeizaam is geëindigd, wil op een gegeven moment bewust weer een nieuwe voedende relatie. Echter door de opgeslagen traumatische ervaring kan er in zijn of haar onderbewuste een onwil, onvermogen of zelf een innerljk verbod zijn ontstaan. Hij of zij wil, kan en mag deze ellende niet nog eens ervaren. Deze onwil, onvermogen en/of innerlijk verbod zorgen ervoor dat een eventuele nieuwe relatie niet of moeizaam loopt. Jouw onderbewustzijn trekt zelfs gedachten, situaties en excuses aan om maar geen nieuwe relatie aan te gaan.

Wanneer je jouw onbewuste onwil, onvermogen of innerlijk verbod 'behandelt' op meerdere items in je leven dan zul je merken dat het stiller wordt in jezelf en je gedachten positiever worden. Jouw onbewuste innerljke ruzie is bijgelegd of anders verwoord, er is bewust en onbewust consensus over een levensaspect. Dus in het eerdere voorbeeld, ben je het innerlijk eens dat je weer een nieuwe relatie wenst en ervoor openstaat. Wat je er vervolgens mee doet, is aan jou.

Hoe pakken we deze onwil in vier stappen aan?

Jouw onbewuste 'Onwil' kun je effectief en blijvend aan pakken m.b.v. een combinatie van twee bestaande behandelingsmethoden: EFT en de Jassentechniek (samen bouw je uiteindelijk ook het mooiste huis).

Stap 1: Word je bewust van jouw eventuele onbewuste onwil, innerlijk verbod en onvermogen.
Wanneer je iets maar niet kunt loslaten kun je ervan uitgaan dat je dit onbewust niet wilt. In het geval van aanhoudende onrust in je leven kun je dan afvragen, 'wil ik, mag ik en kan ik wel rust in mijn leven ervaren'? Je zelf eenvoudig met een kinesiologie test methode uittesten of je iets onbewust niet wilt, mag en/of kan. In de verdere stappen neem ik de onwil om rust in je leven te hebben als voorbeeld.

Stap 2: Accepteren en omarmen
Door het acupunctuurpunt dunne darm 3 op beide handen tegen elkaar aan te tappen en tegelijkertijd te zeggen, 'ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - geen rust in mijn leven wil, kan en/of mag ervaren'. Doe dit - bij voorkeur met gesloten ogen - gedurende 10 - 15 seconden. Dit accepteren zorgt ervoor dat deze onbewustzijn zich als het ware ontspant. waardoor je de ballast die de onwil, het innerlijk verbod en/of onvermogen heeft veroorzaakt nu eenvoudig losgelaten kan worden. Veel mensen gaan na deze stap dieper ademhalen en/of voelen hun voeten beter stromen.

Nogmaals, deze onwil is echter ergens door ontstaan. Iets heeft dit gecreëerd, naar je toegetrokken en houdt het in stand. Dit iets zijn bijvoorbeeld onverwerkte emoties, overtuigingen, zelfbestraffingsprogramma's, etc. Met de volgende stap halen we ook deze ballast weg!

Stap 3: Lostrillen en transformeren van de onderliggende ballast.

Leg je linker hand op je linker knie en je rechter hand op je rechter knie. Vervolgens sla je rustig altenerend links - rechts op jouw knieën. Terwijl je dit doet denk je aan datgene wat je kennelijk niet wilt, kunt en/of mag. In dit voorbeeld denk je dan aan de onrust in je leven. Door dit gedurende 10-15 seconden te doen tril je als het ware de onderliggende ballast los.

Terwijl je dit doet stroomt - van nu af aan - als vanzelf de energie van de Jassentechniek door jou heen en transformeert deze losgekomen ballast in een voor jou positieve energie.

Op vergelijkbare wijze kun je elk onderwerp in je leven behandelen. Nogmaals, als het je moeite kost iets los te laten of wanneer situaties of beperkende levenspatronen maar niet veranderen in je leven dan weet je dat je dat kennelijk onbewust niet wilt, kunt en/of mag! Hier een paar voorbeelden. Let op! Er is nog een stap 4!

  • Vraag: Wil, mag en kan ik deze angst loslaten? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik deze angst - onbewust - niet wil, kan en/of mag loslaten. Denk dan bij stap 3 aan situaties waarbij de angst komt opzetten.
  • Wil, mag en kan ik mijzelf en/of het leven weer vertrouwen? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik mijzelf en/of het leven - onbewust - niet wil, kan en/of mag vertrouwen. Denk dan bij stap 3 aan situaties waarbij je twijfelt, angstg bent en vastzit in het leven.
  • Wil, mag en kan ik weer in mijn kracht gaan staan? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - niet in mijn kracht wil, kan en/of mag staan. Denk dan bij stap 3 aan situaties waarbij je niet in je kracht staat.
  • Wil, mag en kan ik - deze verslaving loslaten? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik deze verslaving - onbewust - niet wil, kan en/of mag loslaten. Denk dan bij stap 3 aan de verslaving.
  • Wil, mag en kan ik - het verleden loslaten? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik het verleden - onbewust - niet wil, kan en/of mag loslaten. Denk dan bij stap 3 aan het belastende verleden.
  • Wil, mag en kan ik mijn ex loslaten? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik mijn ex - onbewust - niet wil, kan en/of mag loslaten. Denk dan bij stap 3 aan de moeite die je hebt je ex los te laten.
  • Wil, mag en kan ik deze ziekte of aandoening loslaten? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik deze ziekte en/of aandoening - onbewust - niet wil, kan en/of mag loslaten. Denk dan bij stap 3 aan de aandoening en/of ziekte.
  • Wil, mag en kan ik gezond zijn? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - niet gezond wil, kan en/of mag zijn. Denk dan bij stap 3 aan de - fysieke - klachten die je hebt.
  • Wil, mag en kan ik het lijden loslaten? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik het lijden - onbewust - niet wil, kan en/of mag loslaten. Denk dan bij stap 3 aan het leed dat je ervaart.
  • Wil, mag en kan ik een gezonde nachtrust hebben? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - geen gezonde nachtrust wil, kan en/of mag hebben. Denk dan bij stap 3 aan de verstoorde nachtrust.
  • Wil, mag en kan ik stress loslaten? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik de stress in mijn leven - onbewust - niet wil, kan en/of mag loslaten. Denk dan bij stap 3 aan de stress in je leven.
  • Wil, mag en kan ik genieten van het leven? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - niet wil, kan en/of mag genieten. Denk dan bij stap 3 aan het niet kunnen genieten.
  • Wil, mag en kan ik gelukkig zijn? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - niet gelukkig wil, kan en/of mag zijn. Denk dan bij stap 3 aan het niet gelukkig zijn.
  • Wil, mag en kan ik wel welvarend zijn? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - niet welvarend wil, kan en/of mag zijn. Denk dan bij stap 3 aan het trauma.
  • Wil, mag en kan ik pech en ongeluk loslaten? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - de pech en ongeluk in mijn leven niet wil, kan en/of mag loslaten. Denk dan bij stap 3 aan de pech en/of ongeluk in je leven.
  • Wil, mag en kan ik positief denken? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - niet positief wil, kan en/of mag denken. Denk dan bij stap 3 aan het negatief denken.
  • Wil, mag en kan ik een voedende relatie hebben? Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - onbewust - geen voedende relatie wil, kan en/of mag hebben. Denk dan bij stap 3 aan het ontbreken van een voedende relatie.

Stap 4: Ga weer mee met de flow van het Leven!

Als je stap één t/m drie goed gedaan hebt, wil je en mag je nu ook onbewust weer datgene wat je zo graag bewust wil veranderen in je leven. De innerlijke discussie is eindelijk bijgelegd en je gedachten worden als vanzelf weer positiever. Je hoeft bovenstaande maar één keer te doen voor elk specifieke onderwerp. De onderliggende ballast is nu weg en komt niet meer terug! Uit ervaring blijkt dat er - afhankelijk van het onderwerp - emoties vrij kunnen komen. De dagen erna zul je de positieve effecten ervaren. Mits je natuurljk met de flow van het leven meegaat. Het komt namelijk goed! Maar dan moet je er wel komen!

Dit doe je door dagelijks (tenminste 5x) een rivier voor te stellen waarbij je je gedurende ongeveer 5-10 seconden laat meedrijven met de stroming. Je duwt jezelf zo als het ware weer in het leven.

Nu is het een kwestie van handelen. Leer vervolgens in je eigen tempo weer te reageren en handelen naar je gevoel.

Effectief loslaten doe je met de Jassentechniek.

Tekst: Hans de Waard


Gerelateerd(e) boek(en)


Gerelateerd(e) auteur(s)

A3 boeken

Oosterveldweg 15
7274 DZ Geesteren
Nederland

T 0545 48 11 40
F 0545 48 11 35

info@A3boeken.nl



A3boeken @ Facebook A3boeken @ Twitter A3boeken @ Pinterest A3boeken RSS feed

Nieuws

08/12/2019 De volle maan van 12 december 2019
03/12/2019 3 - 15 december 2019: het Geel Zaad levenspad
22/11/2019 Je kunt nooit meer gewoon naar een boom kijken - recensie
20/11/2019 20 november - 2 december 2019: het Blauwe Aap levenspad
 

Agenda