blackjack oyna casino metropol


 

A3boeken @ Facebook A3boeken @ Twitter A3boeken @ Pinterest A3boeken RSS feed

U bent hier : A3 boeken Nieuws

Help je ook mee
dieren in nood helpen?

Bekijk het filmpje
over dit boek

Alweer de 4e druk!

Een fotoalbum op facebook met foto's van boekenkasten met daarin boeken van A3 boeken. Nieuwe foto's zijn welkom!

Dit hartlabyrint
van Selma Sevenhuijsen
mag je overtekenen
en gebruiken zoveel
je maar wilt.
(uit: 'De glimlach van de sirene')

Eindelijk! Ik mag het, kan het en wil het nu!

Waarom hebben wij zoveel moeite met loslaten, iets te bereiken of verder te komen in het leven? Dit komt omdat wij onbewust iets niet willen, kunnen en/of mogen van onszelf. Bewust willen wij namelijk gezond zijn, in onze kracht staan, gelukkig zijn, een voedende relatie hebben of een trauma loslaten. Echter - zoals ik zelf ook ondervond - kan ons onderbewuste daar héél anders over ´denken´. Ik leg het uit en laat je zien en ervaren hoe je in vier eenvoudige stappen effectief de ballast kunt loslaten die op allerlei vlakken onwil, onvermogen en innerlijke verboden heeft gecreëerd.

Het fundament van de ballast die wij bij ons dragen bestaat hoofdzakelijk uit onverwerkte emoties als gevolg van doorgemaakte traumatisch ervaren situaties en/of gebeurtenissen. De onverwerkte emoties gekoppeld aan doorgemaakte trauma’s in dit leven zijn als een soort traumakristal opgeslagen in ons lichaam.

De herinneringen van doorgemaakte trauma’s - van welk leven dan ook - zijn opgeslagen in ons onderbewustzijn, dat je kunt vergelijken met de harde schijf van een computer. Deze herinneringen omvatten naast de emotionele lading ook jouw persoonlijke ‘conclusies’ zoals overtuigingen, patronen, levensprogramma’s, zelfbestraffings- en baatprogramma’s, geloftes en projecties.

Fig 1: in dit schema zie je een aantal directe effecten van een doorgemaakt trauma

Besef dat je niet alle trauma’s zelf doorgemaakt hoeft te hebben om er last van te hebben. Je kunt na het zien van een traumatische gebeurtenis op TV of het horen van iemands ervaring zomaar een persoonlijk emotioneel copietje van dit trauma in je lichaam opslaan. Ben je niet bang om te vliegen? Kijk dan maar eens naar air crash investigations op National Geographic.

De opgeslagen onverwerkte emoties en gerelateerde herinneringen, lading en conclusies bepalen hoe jij Nu voelt, in het levens staat, handelt en denkt.  

De onverwerkte emoties van de in dit leven ervaren traumatisch gebeurtenissen slaan wij op in ons lichaam. Daar vormen ze een soort energetisch traumakristal. Hierdoor trekt het weefsel samen, wat een gevoel van spanning geeft en zelfs fysieke klachten kan veroorzaken. Veel mensen ervaren zo'n kristal letterlijk als een 'bal' in je buik. Naast de eerder genoemde conclusies wordt ook de totale herinnering van het moment (kleuren, geuren, geluid, etc.) in je onderbewustzijn opgeslagen. Wanneer we in ons heden via bijvoorbeeld tv, krant of internet met een vergelijkbare situatie worden geconfronteerd, dan bestaat de mogelijkheid dat dit opgeslagen kristal zich ontlaadt en dit zorgt mede voor een gevoel van irritatie, lichamelijke spanning en heftige schrikreacties. Een traumakristal zorgt ervoor dat wij de gebeurtenis steeds weer - bewust of onbewust in dromen of via flashbacks - herleven. De een huilt bij een scene uit GTST terwijl het een ander ogenschijnlijk niets doet. Op deze wijze worden we regelmatig herinnerd aan lastige momenten uit ons verleden.

Voelt het goed of denkt het goed?
Voelen doe je met je lichaam. Iets wat niet goed voelt, geeft emoties. Negatieve emoties verkrampen jouw weefsel en organen. Voelt iets niet goed dan krijg je er letterlijk ‘buikpijn’ van. Echter de inmiddels opgeslagen onverwerkte ballast heeft ons weefsel al zo verkrampt en dat maakt voelen lastig. Vergelijk het met een tafel die vol rotzooi ligt. Een beetje erbij valt niet meer op. 

Voelt het goed of denkt het goed? We weten het niet meer. Hierdoor handelen we in meer of mindere mate tegen de stroom in, tegen ons gevoel in.

Ik wil niet, ik kan niet en ik mag niet!
Nogmaals, in ons onderbewustzijn slaan wij de herinneringen van al onze - traumatische - ervaringen van welk leven dan ook op inclusief onze persoonlijke conclusies. Wanneer je bijvoorbeeld hebt samengewerkt met iemand en deze heeft je belazerd, sla je – naast de onverwerkte emoties gekoppeld aan deze (traumatische)ervaring - onbewust op dat samenwerken niet goed voor je is. Sterker nog, je wilt dat onbewust niet meer. Of je hebt iets gedaan waar je zo van baalt dat je jezelf daarvoor bestraft. Hierdoor ontstaat zomaar in je onderbewustzijn een zelfbestraffingsprogramma waardoor je jezelf positieve zaken ontzegt. Je mag en kan dan bijvoorbeeld - onbewust - niet meer gelukkig, welvarend en/of gezond zijn. Of je dochter geeft aan dat ze geen spreekbeurt meer kan geven omdat ze de vorige keer uitgelachen is door de kinderen in haar klas. Bewust wil zij verder komen, maar onbewust wil en kan ze niet meer in het openbaar spreken.

Door de ongelofelijke hoeveelheid doorgemaakte en gekopieerde traumatische gebeurtenissen kun jij je wellicht voorstellen dat er in ons onderbewustzijn op veel (levens)vlakken een onbewuste onwil en/of innerlijk verbod en/of onvermogen zijn ontstaan. Denk bij deze vlakken aan alles wat je je maar kunt bedenken; gelukkig zijn, gezond zijn, in je kracht staan of een verslaving loslaten.

Niets gebeurt zonder toestemming van jouw onderbewustzijn!

Fig 2: in dit schema zie je hoe ons onderbewustzijn onze gedachten mede bepaalt!

Strijd tussen ons bewustzijn en onderbewustzijn
Niets gebeurt in je leven zonder 'toestemming' van je onderbewustzijn. Dus als je iets wilt in je leven en het lukt maar niet dan weet je nu dat de kans groot is dat je onbewust niet wilt, kunt en/of mag. Ons bewustzijn en onderbewustzijn hebben zo onenigheid op veel vlakken in ons leven. De innerlijke strijd tussen wil en onwil kunnen dagelijks zorgen voor emoties en daarmee gevoelens van spanning en onrust in ons lichaam.

 Jij bent je ballast niet! Je draagt het alleen bij je!

Jij denkt niet, het is jouw onderbewustzijn dat gedachten naar je toetrekt
Het lijkt erop dat wij geen gedachten – kunnen – hebben, wanneer wij niet aan iemand of aan een situatie denken. Zodra jij iemand ontmoet of in een bepaalde situatie komt, bepalen de opgeslagen herinneringen in ons onderbewustzijn wat wij (ervan) denken en hoe wij verder handelen. Hier een voorbeeld.

Wanneer je een aantal moeizaam verlopen relaties hebt gehad, kan het zijn dat je onbewust geen voedende relatie meer wil, kan en mag ervaren. Bewust wil je een nieuwe relatie, maar onbewust niet meer. Deze onwil, dit onvermogen en/of innerlijk verbod zorgen ervoor dat een eventuele nieuwe relatie niet of moeizaam loopt. Jouw onderbewustzijn trekt hiervoor zelfs negatieve gedachten, situaties en excuses aan om maar geen nieuwe relatie aan te gaan. Hij of zij zal ook wel weer zo zijn. Of je bent te voorzichtig, argwanend of jaloers waardoor je een ander afschrikt.

Hoe herken je jouw ballast
Inmiddels beginnen we steeds meer te beseffen en te voelen dat onze omgeving en datgene wat zich daarin naar ons toe afspeelt een directe weerspiegeling zijn van wie wij zijn, hoe wij ons voelen, in het leven staan en welke ballast wij bij ons dragen. Ik leg het uit. Ben je boos, dan trek je boze mensen aan. Heb je een zelfbestraffingsprogramma als gevolg van een eerder doorgemaakt trauma dan trek je bestraffing - op welk vlak dan ook - aan in je leven (bijvoorbeeld op financieel of relationeel vlak). Wil je onbewust geen rust meer in je leven ervaren, omdat je kennelijk ooit rust hebt gehad die traumatisch is verstoord, dan trek je onrust aan.

Vergelijk de doorgemaakte en overgenomen trauma’s met knikkers in de bekende ‘rugzak’. De knikkers inclusief de bijbehorende conclusies (onwil, onvermogen en innerlijk verbod) die bovenop liggen, manifesteren zich als weerspiegeling in jouw werkelijkheid. Op deze wijze helpt het leven jou te zien wat je bij je draagt en in welke volgorde je dit zelf of met wat hulp kunt weghalen.

Let op! Je hoeft niet te weten welk specifiek trauma wat heeft veroorzaakt. Daarbij kun je nooit zeker weten wat er in vorige levens is gebeurds. Belangrijker is dat we weten wat de onbewuste gevolgen zijn van deze trauma’s.

Verander je leven met de Jassentechniek in 4 eenvoudige stappen. Ik wil het nu, ik kan het nu en mag het nu!
Middels de Jassentechniek methode leer jij in 4 eenvoudige stappen effectief de ballast los te laten die op allerlei vlakken onwil, onvermogen en innerlijke verboden heeft gecreëerd, naar je toegetrokken en in stand houdt effectief los te laten. Hierdoor ontspan je, verminderen klachten, krijg je hernieuwde levensenergie, worden je gedachten vanzelf positiever en kunnen er weer mooie veranderingen in je leven komen.

Stap 1: Word je bewust van jouw eventuele onbewuste onwil, innerlijk verbod en onvermogen
Bewustzijn is belangrijk bij het loslaten. In mijn boek ‘De Jassentechniek’ leg ik uit dat onze ballast ons ook heeft gediend (dit boek is verkrijgbaar in de boekhandel en te bestellen op www.jassentechniek.nl). We hebben ervan geleerd en jij bepaalt nu zelf of je ergens last van hebt. Vergelijk dit met het opruimen van de schuur. Als jij weet van erin zit kun jij bepalen of je het nog nodig hebt of dat je het wilt weggooien. De Jassentechniek werkt dan als een soort vuilnisophaaldienst. Nogmaals, wanneer je iets maar niet kunt loslaten, last hebt van iets zijn en/of bereiken, kun je ervan uitgaan dat je dit onbewust niet wilt, kunt en/of mag. Je kunt dit trouwens eenvoudig uittesten met een kinesiologische testmethode. Deze testmethode staat beschreven op http://www.jassentechniek.nl/werkenmetjehogerezelf.html. Kijk ook bewust naar je omgeving. Jouw omgeving laat je namelijk exact zien wie je bent, hoe het met je gaat, wat je bij je draagt en waar je naar toe gaat. Wanneer een ander in mijn omgeving ergens mee zit, kijk ik zelf of ik op datzelfde onderwerp eventueel een onbewuste onwil, onbewust innerlijk verbod en/of onvermogen hebt! Hier een lijst van zaken die je kunt tegenkomen in je leven (ik geef zowel de ‘negatieve’ versie aan als de positieve):

  • Niet leven | Leven, meedoen aan het leven
  • Tegen stroom in | Met de stroom mee
  • Verkramping , verkrampen (fysiek en/of in jouw handelen)|Ontspanning
  • (Behoefte) Controle en/of macht|Overgave
  • Somber zijn | Vrolijk zijn
  • Negatief denken | Positief denken
  • Armoede | Welvaart
  • Tekort | Overvloed
  • Angst, wantrouwen, jaloezie, argwaan, onzekerheid | Vertrouwen (in jezelf, anderen en het leven)
  • Vastzitten | Vrijheid
  • Zelfsabotage - Zelfbestraffing | (Zelf) stimulerend en/of ondersteunend.
  • Vermoeid | Fit  
  • Ziek | Gezond en/of genezen
  • Ruzie, strijd | Harmonie
  • Haat | Liefde
  • Vasthouden | Loslaten
  • Pech | Geluk
  • Negatieve aandacht | Positieve aandacht
  • Klagen, zeuren en ontevredenheid | Genieten
  • Denken | Voelen
  • Onzichtbaar zijn (werk, relatie, etc.) | Zichtbaar zijn
  • Koppig zijn, eigenwijs zijn | Begripvol zijn
  • Vergeten | Herinneren
  • Weerstand bieden (aan), negeren en wegduwen | Accepteren en omarmen
  • Lijden | Genieten
  • Stil staan, vastzitten | Stap maken, bewegen, verder komen
  • Afhankelijk | Zelfstandig
  • Schuldgevoel | Acceptatie
  • Volgend | Leidend
  • Onvolwassen (gedrag) | Volwassen (gedrag)
  • Haatdragend zijn | liefdevol zijn
  • Tijd als lineair ervaren | Leven in het tijdloze, het NU
  • Gelimiteerde hoeveelheid levensenergie (Jing Chi) | Ongelimiteerde hoeveelheid levensenergie
  • Sterfelijkheid | Onsterfelijkheid
  • Verwachtingen | leven zonder verwachtingen
  • Hebzucht | leven zonder hebzucht
  • Over je eigen grenzen en/of die van anderen heen gaan (fysiek, emotioneel, mentaal en/of spiritueel) | respect voor jouw grenzen (en/of die van anderen)
  • Moeite met onthouden | makkelijk onthouden
  • Volgend | Leidend

In de volgende stappen neem ik de onwil, het onvermogen en innerlijk verbod om onrust in je leven los te laten als voorbeeld.

Stap 2: Accepteren en omarmen
Besef dat jij je ballast niet BENT! Je draagt hem hooguit bij je. Eventuele onwil, etc. is kennelijk veroorzaakt door bepaalde trauma’s die je ooit hebt meegemaakt. Dus accepteer dit en omarm het, waardoor jouw onderbewustzijn zich als het ware ontspant en je vervolgens - met stap 3 - de onderliggende ballast kunt loslaten die de eventuele onwil, het innerlijk verbod en/of onvermogen heeft veroorzaakt.

De methode EFT helpt je bij het accepteren. Door het acupunctuurpunt dunne darm 3 op beide handen tegen elkaar aan te tappen en tegelijkertijd te zeggen:


 

‘Negatieve’ situatie: “Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - vul in - (onbewust) niet wil, kan en mag ik Loslaten”  | Positieve situatie: “Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik - vul in - (onbewust) niet wil, kan en mag zijn of/of ervaren.” Denk bij stap 3 altijd aan de negatieve situatie!

Doe dit - bij voorkeur met gesloten ogen - gedurende 10 - 15 seconden. Nogmaals, dit accepteren zorgt ervoor dat jouw onderbewustzijn zich als het ware ontspant, waardoor je de ballast die de onwil, het innerlijk verbod en/of onvermogen heeft veroorzaakt nu eenvoudig kunt loslaten. Veel mensen gaan na deze stap dieper ademhalen en/of voelen hun voeten beter doorstromen (tintelen).

Formuleer zelf aan de hand van de eerder beschreven situaties en/of gevoelens bovenstaande zinnen.

Met de volgende stap halen we ook deze ballast weg! Met ballast bedoel ik bijvoorbeeld onverwerkte emoties, overtuigingen, zelfbestraffings - en/of baatprogramma's, etc.

Stap 3: Lostrillen en transformeren met de Jassentechniek energie van de onderliggende ballast
Leg je linkerhand op je linkerknie en je rechterhand op je rechterknie. Vervolgens sla je rustig afwisselend links - rechts op jouw knieën. Terwijl je dit doet denk je aan datgene wat je kennelijk niet wilt, kunt en/of mag loslaten, bereiken en/of ervaren. In dit voorbeeld denk je dan aan de onrust in je leven. Door dit gedurende 10-15 seconden te doen tril je als het ware de onderliggende ballast los. Je kunt dit lostrillen van deze ballast vergelijken met de sneeuw die opdwarrelt in de bekende sneeuwbol.

Transformeren van de ballast: Terwijl je dit doet stroomt - van nu af aan - als vanzelf de energie van de Jassentechniek door jou heen en transformeert deze losgekomen ballast (de opdwarrelende sneeuw) in een voor jou positieve energie.

Let op! Behandel zowel de onwil, het onvermogen en innerlijk verbod om iets los te laten als ook de  onwil, het onvermogen en innerlijk verbod om de positieve tegenpool te zijn en/of te ervaren! Dus in dit geval de onwil, het onvermogen en innerlijk verbod om rust in je leven te ervaren.

Op vergelijkbare wijze kun je elk onderwerp in je leven behandelen.

Stap 4: Ga weer mee met de flow van het Leven!
Als je stap één t/m drie goed hebt gedaan, wil en mag je nu ook onbewust weer datgene wat je zo graag bewust wilt, veranderen in je leven. De innerlijke discussie is eindelijk bijgelegd en je gedachten worden als vanzelf weer positiever. Je hoeft bovenstaande maar één keer te doen voor elk specifieke onderwerp. De onderliggende ballast is nu weg en komt niet meer terug! Uit ervaring blijkt dat er - afhankelijk van het onderwerp - emoties kunnen vrijkomen.

Het daadwerkelijk ervaren, beleven van wat je nu onbewust ook weer mag, kan en wil zijn, doe je in de flow van het Leven! Het komt goed! Maar dan moet je er wel komen! Deze visualisatie helpt je daarbij. Stel je dagelijks (tenminste 5x) een rivier voor waarbij je jezelf gedurende ongeveer 5-10 seconden als een kurkje laat meedrijven met de stroming van het leven. Je duwt jezelf zo als het ware weer in het leven. Nu is het een kwestie van handelen. Leer vervolgens in je eigen tempo weer te reageren en handelen naar je gevoel.

Aan de slag:
Voorbeeld: Je ervaart terugkomende onrust in je leven. Kennelijk wil je, kan je en mag je (onbewust) de onrust niet loslaten en rust ervaren. Negatieve situatie: Onrust | Positieve situatie: Rust.

Pak eerst de ‘negatieve’ situatie aan: Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik de onrust in mijn leven niet wil, kan en/of mag loslaten. Denk dan bij stap 3 aan de onrust  in je leven. Pak vervolgens de eventuele onwil, onvermogen en/of innerlijk verbod aan om rust in je leven te ervaren. Zeg dan bij stap 2: Ik accepteer mijzelf volledig ondanks dat ik – onbewust – geen rust in mijn leven wil, kan en/of mag ervaren. Denk dan bij stap 3 wederom aan de onrust in je leven.

Heb je weerstand om te beginnen? Dan wil je, mag je en kun je kennelijk onbewust niet loslaten. Begin dan met de volgende onderwerpen:

  • Vasthouden van ballast | Loslaten van ballast
  • Niet leven | Leven, meedoen aan het leven
  • Tegen stroom in | Met de stroom mee

Laat het vervolgens een dag rusten en ga daarna zonder de innerlijke weerstand verder!

Veel succes en je mag mij altijd bellen - 0412-655987 of 06-54954234 - wanneer bovenstaande nog niet duidelijk voor je is.

Wil je dit en nog veel meer onder begeleiding leren, doe dan mee met een Jassentechniek workshop loslaten.

Tekst: Hans de Waard


Gerelateerd(e) boek(en)


Gerelateerd(e) auteur(s)

A3 boeken

Oosterveldweg 15
7274 DZ Geesteren
Nederland

T 0545 48 11 40
F 0545 48 11 35

info@A3boeken.nl



A3boeken @ Facebook A3boeken @ Twitter A3boeken @ Pinterest A3boeken RSS feed

Nieuws

08/12/2019 De volle maan van 12 december 2019
03/12/2019 3 - 15 december 2019: het Geel Zaad levenspad
22/11/2019 Je kunt nooit meer gewoon naar een boom kijken - recensie
20/11/2019 20 november - 2 december 2019: het Blauwe Aap levenspad
 

Agenda